Nederland dagboek 20221011

Geen gehoor


In afwachting van de levertijd en bezorgdatum van mijn nieuw bestelde bed, belde ik op de eerstvolgende werkdag, dus op 1 oktober, naar de baas van de beddenspeciaalzaak op zijn persoonlijke mobiele nummer. Helaas bleek dat de eigenaar nog niet in de gelegenheid was geweest naar de zaak te gaan om het bestelformulier op te halen. Dus informatie over de levertijd kon nog niet gegeven worden. Ik moest morgen nog maar eens bellen.
De volgende dag belde ik weer naar het nummer van de eigenaar van de beddenzaak en allereerst kreeg ik de voicemail. Tot mijn vreugde werd ik enkele minuten later teruggebeld. De beddenman was ondertussen wel in de zaak geweest maar hij kon mijn formulier niet vinden. Maar hij zou spoedig met mij contact opnemen over de levering. Nogmaals gaf ik mijn gegevens door zoals telefoonnummer en e-mail adres in de hoop dat ik spoedig op een nieuw bed zou kunnen slapen. Ondertussen kreeg ik steeds meer last van mijn rug.

Enkele dagen verstreken en nog steeds geen bericht van de beddenzaak, niet per telefoon en niet per e-mail. Daarom besloot ik zelf een mail te sturen naar het persoonlijke e-mail adres van de eigenaar met de vraag hoe het verder ging met mijn bestelling. Door het sturen van de e-mail wist ik zeker dat men kon beschikken over het juiste e-mail adres, want telefonisch ben ik slecht bereikbaar.

Ondertussen ontdekte ik ook dat de zaak geen website meer had en ook geen werkend e-mail adres. Enkele malen bellen naar het telefoonnummer van de zaak dat linksboven op het bestelformulier stond had geen effect, de telefoonoproep werd nooit beantwoord. Maar ik had ook nog het telefoonnummer van de man die mij op 31 augustus in de winkel geholpen had. Gelukkig kreeg ik snel contact met deze persoon en hij vertelde mij dat de baas ernstig ziek was en dat men er alles aan zou doen om mijn bed te leveren. Er bleek, zo vertelde hij, ook nog iets te zijn met de pootjes van de spiraalbodem die blijkbaar niet aanwezig waren. Men zou spoedig contact met mij opnemen over de levering. Een belofte, maar toch kreeg ik argwaan of het nog goed zou komen met de levering of anders of ik het reeds betaalde bedrag terug zou kunnen krijgen.

Enkele weken verstreken en alle contact met de beddenspeciaalzaak bleek onmogelijk. Een paar maal liep ik naar de zaak toe, maar trof een gesloten winkel aan, deur op slot en alle lichten uit. Op de deur hing een briefje met de tekst dat men tijdelijk alleen op afspraak geopend was en dat klanten contact konden opnemen via deze telefoonnummers, dezelfde nummers die ik ook had. Ondertussen ging ik steeds meer twijfelen en zocht het internet af naar berichten over deze zaak en eventuele faillissementen of stopzetting van het bedrijf. Niets hierover te vinden. Wel vond ik de branchevereniging waar de zaak bij aangesloten was. Via een contactformulier uitte ik mijn klacht over het niet nakomen van afspraken en onbereikbaarheid. Al binnen een dag ontving ik een antwoord van de branchevereniging dat men mijn klacht serieus nam en een buitendienst medewerker zouden sturen naar de zaak. Maar voor mij persoonlijk konden ze niets beteken, zolang ze het verhaal alleen van mijn kant hoorde.


Dit is een vervolgverhaal, klik op volgende voor de afloop.
(Afbeelding van Peggy & Marco Lachman-Anke via Pixabay)

<< vorige . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . volgende >>

Reacties zijn gesloten.